ANPE transmite as reivindicacións ao novo secretario de Estado


12 Out, 2024

WEB - O sindicato ANPE, 1ª forza sindical entre o profesorado do ensino público non universitario,  mantivo un encontro co novo secretario de Estado de Educación, Abelardo de la Rosa, co fin de transmitirlle as principais reivindicacións do persoal docente e as necesidades máis urxentes do sistema educativo público.

Os representantes de ANPE insistiron a De la Rosa na necesidade de apartar a confrontación ideolóxica e os debates estériles da Educación, co obxectivo de alcanzar consensos básicos estables que permitan mellorar o sistema educativo contando coa participación do profesorado, que é en última instancia o encargado de levar ás aulas os cambios normativos que se acorden.

Neste sentido, a organización sindical resaltou a importancia de que se negocie e se aprobe, en cumprimento do disposto na LOMLOE, unha lei da profesión docente na que se recollan, entre outros aspectos, os dereitos e deberes do profesorado, o código deontolóxico, a formación inicial e os requisitos mínimos para impartir docencia, e, doutra banda, un estatuto da función pública docente que estableza a carreira profesional e a regule desde o acceso á condición de funcionario docente ata a xubilación.

Outra das medidas fundamentais expostas por ANPE ao secretario de Estado é o incremento do investimento en Educación ata un mínimo do 5% do PIB, como se establece na disposición adicional oitava da LOMLOE, e a extensión deste compromiso a cada unha das comunidades autónomas.

O sindicato pediu tamén a De la Rosa que impulse un plan de mellora da convivencia nos centros que sirva de marco para todas as administracións educativas autonómicas, ademais dunha norma nacional con rango de lei que desenvolva o recoñecemento da autoridade do profesorado no exercicio da súa función.

Así mesmo, defendeu a recuperación do protagonismo dos claustros e a conveniencia de que estes asuman máis competencias no goberno e na toma de decisións dos centros.

Para o sindicato, débese abordar a equiparación salarial do persoal docente no conxunto do Estado, acabando coas diferenzas de remuneración entre as distintas comunidades autónomas, así como a inclusión de todo o profesorado con titulación universitaria no grupo funcionarial A1, a retribución de todas as funcións que realizan os docentes á marxe da docencia, a recuperación do poder adquisitivo perdido desde os recortes de 2010 e a incorporación dunha cláusula de revisión salarial vinculada á inflación.

De igual forma, os representantes de ANPE fixeron fincapé na necesidade de fixar un horario lectivo máximo para o profesorado a través dunha norma estatal, de reducir as ratios de estudantes por aula e de diminuír a carga burocrática do persoal docente para propiciar unha mellor atención ao alumnado, máis individualizada e adecuada á súa diversidade.

A estabilidade do persoal e o sistema de acceso aos corpos docentes foron tamén obxecto da reunión. A xuízo de ANPE, débese actualizar o sistema vixente de concurso-oposición para facelo máis obxectivo, con temarios oficiais que inclúan contido específico e cunha maior valoración da experiencia docente, así como publicar anualmente amplas ofertas de emprego público que reduzan a interinidade do profesorado do ensino non universitario por baixo do 8 por cento.