Mesa Sectorial - Anteproxecto lei de ensinanzas artísticas


22 Abr, 2024

WEB - Informe da Mesa de negociación co Ministerio de Educación sobre o Anteproxecto de lei polo que se regulan as ensinanzas artísticas superiores e establécese a organización e equivalencias das ensinanzas artísticas profesionais

- É unha lei dirixida aos 689 centros que imparten estas ensinanzas en todo o Estado, afectando a 14.076 docentes, de todos os tipos de centros e corpos docentes.

- Seguirase impartindo Grao e Máster como ata o de agora, co informe da ANECA, nas ensinanzas superiores. Destaca do anteproxecto unha maior autonomía para os centros e administracións educativas no deseño das titulacións superiores. No que respecta aos novos corpos, decidiuse ordenalos en función ao nivel dos ensinanzas e non ao tipo de ensinanzas como ata o de agora, para que non sexa complicado crear especialidades novas que, agora mesmo, supoñería a creación de corpos novos.

- Valoramos positivamente, non só o que se cumpriron os prazos da LOMLOE, senón tamén que o texto presentado é o suficientemente aberto, a pesar do seu carácter de norma básica, para que se desenvolveron de maneira dispar nas distintas Comunidades Autónomas poidan ter o seu encaixe e á vez unha uniformidade mínima.

-  Con relación ao profesorado, créanse para os centros públicos o corpo de Catedráticos e de Profesores de Ensinanzas Artísticas Superiores. Ademais, explicítase a súa capacidade para desenvolver a investigación e a creación no ámbito das súas disciplinas, o que resulta vital non só para o avance e a innovación no terreo artístico senón, tamén, para tender pontes con áreas diversas da nosa sociedade, onde cada vez a cultura, nas súas múltiples facetas, está máis presente. 

- Incorpóranse tamén outras novas figuras, como as dos eméritos ou visitantes, que amplían o abanico docente dos centros e haberá por tanto que establecer e definir o seu correspondente perfil.

- En canto á creación dos novos corpos docentes de ensinanzas artísticas, ANPE esixe que os docentes pertencentes aos actuais corpos docentes, manteñan e consoliden os seus dereitos adquiridos e non vexan mermadas as súas condicións laborais, intégrense ou non nos novos corpos. 

- É positiva tamén a posibilidade de integración aos novos corpos docentes dos profesores do corpo 596 de mestres de taller de artes plásticas e deseño, sempre que teñan a titulación requirida. 

- Debe explicitarse en posteriores desenvolvementos regulamentarios que os novos Corpos de Catedráticos e Profesores de Ensinanzas Artísiticas Superiores serán equivalentes, en aspectos como o tempo de dedicación, niveis e remuneración, aos Catedráticos e Profesores Titulares de Universidade. Pola contra, seguirá sendo unha tarefa titánica que desenvolvan a docencia no espazo da educación superior e compatibilícena coa investigación e a creación, o que ocasionaría que a inaprazable e longamente demandada equiparación dos estudos artísticos superiores aos universitarios quedará en papel mollado.