WEB - Un proxecto de lei das ensinanzas artísticas aberto, a pesar do seu carácter de norma básica, para que as ensinanzas artísticas superiores tan dispares nas Comunidades Autónomas poidan ter o seu encaixe e á vez unha uniformidade mínima.
Dende ANPE consideramos que permitir aos conservatorios e escolas superiores integrarse en estruturas supra centros, que poidan adoptar a denominación de Campus das Artes, servirá para potenciar os intercambios enriquecedores entre as diferentes disciplinas e para incorporar outras novas, como as Artes Audiovisuais, que por primeira vez inclúense entre o conxunto das Ensinanzas Artísticas Superiores.
- O articulado tamén contempla as reivindicacións do estudantado, potencia a súa participación na vida académica e garante o seu acceso ás bolsas en igualdade de condicións e circunstancias co universitario.
- Con relación ao profesorado, créanse para os centros públicos o corpo de Catedráticos e de Profesores de Ensinanzas Artísticas Superiores. Ademais, explicítase a súa capacidade para desenvolver a investigación e a creación no ámbito das súas disciplinas, o que resulta vital non só para o avance e a innovación no terreo artístico senón, tamén, para tender pontes con áreas diversas da nosa sociedade, onde cada vez a cultura, nas súas múltiples facetas, está máis presente.
- Incorpóranse tamén outras novas figuras, como as dos eméritos ou visitantes, que amplían o abanico docente dos centros e haberá por tanto que establecer e definir o seu correspondente perfil.
En canto á creación dos novos corpos docentes de ensinanzas artísticas, ANPE esixe que os docentes pertencentes aos actuais corpos docentes, manteñan e consoliden os seus dereitos adquiridos e non vexan mermadas as súas condicións laborais, intégrense ou non nos novos corpos. Por iso, é importante o desenvolvemento normativo que se faga respecto diso.
É positiva tamén a posibilidade de integración aos novos corpos docentes dos profesores do corpo 596 de mestres de taller de artes plásticas e deseño, sempre que teñan a titulación requirida. Esta medida, que tamén haberá que ver a súa posterior regulación, vai facer que soamente os docentes do corpo de mestres sexan os únicos aos que se lles dea a posibilidade de pertencer ao grupo funcionarial A1 tendo titulación universitaria.
Tamén, debe explicitarse en posteriores desenvolvementos regulamentarios que os novos Corpos de Catedráticos e Profesores de Ensinos Artísticos Superiores serán equivalentes, en aspectos como o tempo de dedicación, niveis e remuneración, aos Catedráticos e Profesores Titulares de Universidade.
Pola contra, seguirá sendo unha tarefa titánica que desenvolvan a docencia no espazo da educación superior e compatibilícena coa investigación e a creación, o que ocasionaría que a inaprazable e longamente demandada equiparación dos estudos artísticos superiores aos universitarios quedará en papel mollado.
É unha Lei necesaria porque ordena e regula este tipo de ensinanzas, os centros onde se imparten e as condicións do seu profesorado.
Dende ANPE pedimos que todos os aspectos que haxa que concretar para o desenvolvemento desta Lei, a través de distintos regulamentos, sexa negociado e concretado na Mesa de negociación do persoal docente non universitario, fundamentalmente o que ten que ver co seu profesorado e as súas condicións laborais. En definitiva, alegrámonos de que poida ver a luz unha norma tan necesaria como esta, pero preocúpanos o desenvolvemento final regulamentario que se realice, sobre todo no que respecta ao profesorado.