ANPE considera “positivo, pero insuficiente” o plan de reforzo anunciado polo goberno


22 Xan, 2024

WEBANPE considera “positivo, pero insuficiente” o plan de reforzo en matemáticas e comprensión lectora anunciado polo Goberno.

O sindicato profesional e independente de docentes ANPE, primeiro sindicato do ensino público, considera que o plan de reforzo en matemáticas e comprensión lectora anunciado polo presidente do Goberno de España, Pedro Sánchez, por mor dos malos resultados do último informe PISA é, en principio, positivo, pero insuficiente para solucionar as carencias do sistema educativo que pretende afrontar.

Para a organización sindical, a falta de coñecer os detalles sobre a súa concreción, toda iniciativa encamiñada a investir en educación e favorecer a redución de cocientes, aínda que sexa en só dúas áreas determinadas, como é o caso, debe ser ben recibida, pero, de calquera forma, non deixa de ser un parche.

De entrada, ANPE cre que habería que estudar ben como se reparten os 500 millóns de euros nos que se cifrou o custo do plan, xa que parece difícil que con esa contía póidase beneficiar, como se pretende, a preto de 5 millóns de alumnos, é dicir, a case 200.000 grupos. Ao seu xuízo, o número de docentes que se debería incorporar resultaría insuficiente con esa dotación, máxime cando con esa cifra preténdense abordar máis obxectivos.

O sindicato sinala que a situación reflectida polo último informe PISA víase vir desde hai anos, xa que a traxectoria ata o de agora e os resultados dos anteriores informes PISA non eran os adecuados, polo que se debían poñer en marcha acciones moito antes.

ANPE subliña que o problema é estrutural e derívase dos constantes cambios e vaivéns aos que está sometido o sistema educativo debido ás sucesivas leis orgánicas de Educación aprobadas nas últimas décadas, ningunha das cales se achegou aos dez anos de vixencia que se precisan como mínimo para facer un balance da súa implantación e dos seus efectos, o que fai que o ámbito educativo móvase nun ambiente de continua incerteza. Neste sentido, afirma que ningunha actuación que non asuma a necesidade dunha profunda reforma do sistema educativo levada a cabo mediante, polo menos, un acordo político de mínimos e coa participación activa do profesorado, dos seus representantes, e do resto de actores implicados, de forma que se asegure a necesaria estabilidade e perdurabilidad no tempo, poderá ser pouco máis que un parche ou remendo conxuntural.

Á organización sindical resúltalle rechamante que se fale de potenciar a formación ao profesorado no marco deste plan, cando, segundo a Disposición Adicional Sétima da LOMLOE, hai anos que o Goberno debía poñer encima da mesa unha proposta de reforma da profesión docente que regule, entre outros aspectos, a formación inicial e permanente, ademais da carreira profesional docente.

Así mesmo, ANPE considera clave a coordinación coas comunidades autónomas, xa que as medidas anunciadas parten do Goberno central, pero son as comunidades as que deben implantalas, ao estar as competencias transferidas. Sobre este punto, o sindicato lembra que os resultados do informe PISA reflicten diferenzas de máis dun curso académico entre algunhas comunidades autónomas.

En definitiva, ANPE insiste en que é necesario mellorar e potenciar de forma integral o sistema educativo, polo que entende que o plan de reforzo exposto polo Executivo, a pesar de ser positivo, resulta insuficiente para solucionar as carencias da nosa educación.

 

ANPE, SINDICATO INDEPENDIENTE DO ENSINO PÚBLICO

MADRID, 22 DE ENERO DE 2024