Desde ANPE parécenos positivo que se estableza, a través dun Real Decreto, unha regulación mínima e común da inspección educativa en todo o Estado. O que botamos en falta é a regulación e desenvolvemento da Alta inspección, que tamén está incluída no Título VII de LOE, aínda que perfectamente podería ter o seu desenvolvemento noutro Real Decreto.
Doutra banda, queremos aproveitar que, xa que no articulado do borrador de RD aparece, no seu artigo 3.2, que o corpo de inspectores de educación constitúe o nivel máis elevado dos que configuran os corpos docentes non universitarios e que comportará a percepción dos complementos retributivos acordes á devandita consideración. Desde ANPE solicitamos que o nivel do complemento de destino de todos os corpos docentes, incluído o dos inspectores de educación, suban de nivel.
1. BORRADOR DO RD de INSPECCIÓN EDUCATIVA
En canto ao articulado do borrador presentado, desde ANPE reiterámonos nas propostas ao mesmo que realizamos na reunión da comisión permanente do Consello Escolar do Estado, do pasado 6 de agosto, que non foron incluídas neste último borrador.
PROPOSTAS DE ANPE:
- O RD debería incluír un marco competencial da inspección de educación, así como o tipo de actuacións que pode realizar.
- No artigo 17 que a porcentaxe de inspectores accidentais respecto ao total do persoal, necesarios para ter que convocar oposicións no prazo máximo de 2 anos, sexa do 8% e non do 30% para dar a maior estabilidade posible aos persoais de inspectores.
- Modificar as características da primeira proba, a referida ao temario da parte A, que debería ser a resposta a un cuestionario de 100-120 preguntas con catro opcións, e que requira dun coñecemento global do mesmo, para iso incluirá cuestións referidas a todos os temas da devandita parte A.
Esta sería a forma máis obxectiva de realizar esta proba, e non con 20-30 preguntas de “reposta breve” coa indefinición que ten este termo, que ademais deberían incluír aspectos de todos os temas do temario, o que dificultaría a súa elaboración, así como a súa corrección. Lembremos que así se realiza na primeira proba dos concursos de méritos de docentes e asesores no exterior para funcionarios de carreira. Ademais, axilizará os procesos selectivos pola inmediatez na súa corrección.
Pero, se desde o Ministerio preténdese seguir con este novo modelo proposto de 20-30 preguntas de resposta curta, habería que establecer, primeiro, unha cantidade fixa de preguntas, segundo, que esas preguntas correspondan a epígrafes dos temas e que deberán ser extraídas ao azar de entre, polo menos, 55 (unha correspondente a cada un dos temas da parte A) senón de entre todos os epígrafes.
Estas medidas darían máis claridade e transparencia ao proceso ademais de reducir as diferenzas entre as probas realizadas nos distintos territorios.
- Modificar do punto 5 o artigo 22, de tal forma que as probas se realicen no mesmo orde en todas as administracións educativas, tal e como ocorre nos procesos selectivos do resto de corpos docentes.
- Modificar a letra b) do punto 2 do artigo 25, eliminando o rango de duración da fase de prácticas de entre 6 meses e un ano para fixalo en 6 meses para todos os territorios. Non esquezamos que son probas selectivas para o ingreso nun corpo de carácter estatal e a fase de prácticas é unha fase do proceso selectivo polo que non se xustifica esta posible diferenciación entre territorios, ademais de poder afectar a data do seu nomeamento como funcionarios de carreira do corpo de inspectores de educación.
Tampouco estamos de acordo con que dependa das CCAA o dar validez da experiencia como inspector accidental para estar eximidos da fase de prácticas. Isto último debería ser tamén igual para todos os territorios.
- Establecer un calendario de aplicación, por exemplo, en canto aos novos temarios, para que a súa elaboración non se prolongue indefinidamente.
- Por último, solicitamos ao Ministerio de Educación información sobre o persoal de inspectores de educación deste Ministerio, á marxe dos de Ceuta e Melilla, e as previsións para o aumento desta que é actualmente insuficiente para poder realizar o seu labor en todos os centros e servizos educativos de España no exterior.
O MINISTERIO poñerá datas concretas para a entrada en vigor dos novos temas. O resto das propostas analizaranas e revisarán xunto coas CCAA e as propostas que desde as mesmas se realicen.
2. PROPOSTA ABERTA DE CONSTITUCIÓN DE GRUPOS DE TRABALLO EN RELACIÓN COA PROFESIÓN DOCENTE:
O Ministerio informa de que unha vez finalizada a ordenación de todos as ensinanzas non universitarias, chegou o momento de abordar a reforma da profesión docente. Queren abordar unha transformación profunda e relevante, que teña transcendencia a futuro.
Preténdese realizar unha norma ou normas marco para deseñar unha nova profesión docente de inicio a fin co obxectivo de mellorar o sistema educativo.
Realizan unha proposta aberta de 6 grupos de traballo específicos para o desenvolvemento profesional docente e un sétimo grupo sobre outras melloras da profesión docente que sexan necesarias abordar que dean lugar a unha norma básica con perspectiva de durabilidade que poida dar lugar a un Estatuto da función pública docente non universitaria.
Os grupos de traballo construiranse con participación dos sindicatos, as CCAA e o propio Ministerio, expondo comezar polo primeiro grupo, xa que será a base para o desenvolvemento do traballo dos demais.
Os grupos inicialmente propostos son os seguintes:
Marco de Competencias Profesionais Docentes.
Formación inicial do profesorado.
Sistemas selectivos e ingreso na función docente.
Tutorización de prácticas e iniciación á docencia.
Formación permanente do profesorado.
Sistema e procedementos para o desenvolvemento profesional docente.
Outras melloras no desempeño docente.
A proposta presentada polo Ministerio coincide coa proposta que ANPE pediu desde que entrou en vigor a LOMLOE, é dicir, constituír grupos de traballo para poder desenvolver a Disposición Adicional sétima da propia Lei que se traduza na aprobación dun futuro Estatuto da función pública docente non universitaria.
Ademais, coa participación das CCAA, algo inédito, e que desde ANPE expomos por ser imprescindible a súa participación para axilizar os procesos. Compartimos o obxectivo do Ministerio con relación á consecución do futuro Estatuto docente. Cremos que o establecer esa norma básica para todo o Estado é imprescindible para diminuír as diferenzas entre territorios. Somos conscientes das dificultades que terá a súa elaboración, pero o colectivo docente, tras anos de demora, require dunha norma básica que regule as condicións relacionadas coa nosa profesión.
Desde ANPE queremos destacar os grandes temas que preocupan actualmente ao profesorado e que requiren dunha solución inmediata. Entre eles queremos resaltar:
- A situación actual de incerteza de MUFACE
- Os efectos negativos que ten actualmente no profesorado a enorme burocracia existente, sen esquecer o horario lectivo do profesorado e as ratios de alumnos por aula e, por suposto, a integración de todos os corpos docentes no subgrupo A1, ademais da subida dos niveis do complemento de destino de todos os corpos docentes sen olvidar a equiparación salarial dos PTFP non integrado en secundaria.
Polo que, é necesario establecer un calendario de reunións para tratar todos estes temas e ir avanzando de maneira urxente.
O Ministerio informa que tras a reunión que manterán mañá coas CCAA, van presentar unha reformulación dos grupos de traballo e vanse a abordar todos os temas expostos, ademais de presentar un calendario de traballo.