Asignación de materias na ESO e Bacharelato e outras modificacións


19 Abr, 2023

BOE Real Decreto 286/2023, do 18 de abril, polo que se regula a asignación de materias en Educación Secundaria Obrigatoria e en Bacharelato ás especialidades de distintos corpos de funcionarios docentes, e modifícanse diversas normas relativas ao profesorado de ensinos non universitarios.

>> Desaparece na organización de todas as etapas a diferenciación entre materias troncais, específicas e de libre configuración.

>> En lugar desta, recupérase unha estrutura máis homoxénea, baseada, na Educación Secundaria Obrigatoria, nun conxunto de materias obrigatorias para todo o alumnado, que poderán agruparse por ámbitos nos tres primeiros cursos e que se completan en cuarto curso cunha serie de materias de opción definidas xa na normativa básica. As administracións educativas poden, ademais, incrementar a súa oferta cunha ou máis materias optativas de acordo con o marco que establezan.

>> De forma semellante, o Bacharelato organízase en materias comúns, de modalidade e optativas. Así mesmo, a nova redacción da lei prevé a existencia de catro modalidades dentro da etapa: Artes, que á súa vez se divide nas vías de Artes Plásticas, Imaxe e Deseño, e Música e Artes Escénicas; Ciencias e Tecnoloxía; Xeneral; e Humanidades e Ciencias Sociais.

>> Modifícanse, ademais, o Real Decreto 1284/2002, do 5 de decembro, polo que se establecen as especialidades dos Corpos de Profesores de Artes Plásticas e Deseño e Mestres de Taller de Artes Plásticas e Deseño, adscríbense a elas os profesores dos devanditos Corpos e determínanse os módulos, materias e materias que deberán impartir; e o Real Decreto 428/2013, do 14 de xuño, polo que se establecen as especialidades docentes do Corpo de Profesores de Música e Artes Escénicas vinculadas aos ensinos de Música e de Danza, para adaptar o seu contido á ordenación actual do Bacharelato e recoller nunha soa norma a asignación das materias desta etapa educativa ás especialidades dos distintos corpos de funcionarios docentes que poden ter atribuída a súa docencia.

>> Finalmente, inclúense, entre as disposicións finais, dúas mediante as cales se modifican aspectos concretos de normativa xa existente referente ao acceso á función docente;

por unha banda, no Real Decreto 363/2004, do 5 de marzo, polo que se declara a equivalencia de determinadas titulacións, a efectos de docencia, ás esixidas con carácter xeral para o ingreso e adquisición de especialidades dos Corpos de Profesores e Mestres de Taller de Artes Plásticas e Deseño, actualízanse as titulacións declaradas equivalentes, a efectos de docencia, ás esixidas con carácter xeral para o ingreso e adquisición de especialidades do corpo de mestres de taller de artes plásticas e deseño

 e por outra, na Orde ECD/191/2012, do 6 de febreiro, pola que se regulan os temarios que han de rexer nos procedementos de ingreso, accesos e adquisición de novas especialidades nos corpos docentes establecidos na Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación, faise extensiva a outras especialidades docentes de lingua estranxeira a aplicación dos temarios actualmente en vigor para as especialidades de Inglés e Francés nos procedementos de ingreso, adquisición de novas especialidades e mobilidade do corpo de mestres.