Primeira Mesa de Negociación coa nova Ministra de Educación


26 Xul, 2018

MS_ ANPE PIDE Á MINISTRA QUE CALQUERA REFORMA E MEDIDA QUE SE QUEIRA LEVAR A CABO EN EDUCACIÓN CONTE COA OPINIÓN DO PROFESORADO

Hoxe, 26 de xullo, celebrouse a primeira Mesa de Negociación do persoal docente non universitario coa nova Ministra de Educación e Formación Profesional e o seu equipo na que a Ministra expuxo as próximas actuacións a realizar no ámbito educativo.

A Ministra, na súa intervención, expuxo as primeiras medidas a abordar desde o seu departamento:

Modificación inmediata do RD-Lei 14/2012 para reducir as cocientes máximas de alumnos por aula, eliminar os días mínimos para substituír ao profesorado e permitir que as Comunidades Autónomas poidan reducir o horario lectivo do profesorado.

- Modificación de determinados aspectos da LOMCEseguir traballando por un Pacto Educativo recuperando algúns dos traballos e intervencións realizados na subcomisión do Congreso que traballou sobre o devandito pacto.

- Proxecto para potenciar a Formación Profesional centrado nun modelo integrado cuxo eixo central serán os centros educativos e o seu profesorado, derivándose aos mesmos tamén a formación ocupacional e continua, establecéndose, para iso, unha colaboración directa e máis efectiva entre as empresas e os centros educativos. 

Desde ANPE, celebramos a derrogación das medidas do RD-Lei 14/2012, que afectan ao profesorado, aínda que sobre a redución do horario lectivo do mesmo, cremos que se debería fixar unha norma de carácter estatal e non que se deixe ao que decidan as CCAA , do mesmo xeito que ocurre coas ratios máximas de alumnos por aula ou o número máximo de horas lectivas do profesorado. Por iso, desde ANPE, pedimos á Ministra que, no seo da Conferencia Sectorial que se reunirá o próximo 30 de xullo, aborde este tema xunto co financiamento das CCAA, para poder levar a cabo estas medidas e evitar a desigualdade entre os centros educativos e o seu profesorado nos distintos territorios.

No que respecta a retomar o Pacto Educativo, para ANPE, este pacto debe impulsar o ensino público como eixo vertebrador do Sistema Educativo e garante da cohesión social e da igualdade de oportunidades, e alcanzar un acordo de financiamento que permita acometer as reformas necesarias en igualdade de condicións en todo o Estado. Ademais, debe vertebrar e cohesionar o Sistema Educativo, regulando un marco competencial básico no que estean perfectamente definidos as atribucións do Estado e as das CCAA, para que non se resinta o principio de igualdade e de cohesión social en todo o territorio nacional.

Sobre as modificacións que se vaian a realizar da LOMCE, desde ANPE pedimos que se conte coa opinión do profesorado e que calquera proposta pase por esta Mesa de Negociación. Si que cremos que un dos aspectos fundamentais a abordar é a situación do profesorado, non soamente modificando a LOMCE para dar maior protagonismo e capacidade decisoria aos Claustros de profesores, senón tamén e fundamentalmente, abordando a situación do profesorado e o seu futuro profesional, dando resposta ao deseño da profesión docente nun dobre aspecto, establecendo unha Lei da profesión docente e, doutra banda, cun Estatuto da Función Pública Docente que recolla e desenvolva a carreira profesional docente, desde o ingreso á función pública docente ata a xubilación.

Sobre as formulacións realizadas sobre a Formación Profesional pola Ministra, desde ANPE estamos de acordo cos mesmos e, á espera de ver concretadas as propostas realizadas, parécenos positiva a potenciación dos nosos centros educativos e o poñer en valor ao profesorado que imparte os distintos ciclos formativos de Formación profesional.

Por último, tamén se abordou o sistema de acceso aos corpos docentes e as recentes convocatorias de OPOSICIÓNS. ANPE trasladou aos novos responsables do Ministerio o que xa expuxemos aos anteriores, a necesidade de modificar o actual sistema de acceso por un máis obxectivo e que valore realmente a capacitación dos aspirantes ás prazas ofertadas, iso si, calquera cambio que se vaia a realizar debe facerse con moita antelación para asegurar que os aspirantes poidan preparar as probas coas necesarias garantías. ANPE tamén lembrou o compromiso adquirido de establecer unha comisión de seguimento a través da cal se analicen os resultados das últimas convocatorias de oposicións e ver, por unha banda, se realmente todas as CCAA están no camiño de cumprir co obxectivo de reducir a un 8% a taxa de interinos e, doutra banda, comprobar o número de docentes interinos do sistema que pasarán a converterse en funcionarios de carreira.